Friday 7 June 2013

life ^^,

Assalamualaikum~

Hye hye hye! Mood nak menaip di blog aku ni datang lagi.
Now! Topik besar ni. LIFE!! Erm, aku dah hidup nak dekat 19 tahun. J
Alhamdulillah.. aku masih diberi peluang untuk hidup di bumi ALLAH.

Actually, topik ni besar sangat. Terlalu banyak benda nak diceritakan.
Life aku? Erm, Alhamdulillah.. aku bahagia dengan family aku. Family aku besar dan kitorang sangat rapat antara satu sama lain walaupun perbezaan umur antara kami besar. Kami masih boleh berkongsi masalah bersama. J

Thank you ALLAH for giving me a complete and happy family even though sometimes we got problems.
Aku dengan kawan2, so far takde masalah besar pun. Kalau ade problem pun, aku rasa boleh settle je sebab bile dah makin dewasa ni. Fikiran pun semakin matang untuk settle problem secara baik. Dan yang paling penting tak lari daripada masalah!

Masalah dengan kehidupan ni dah sinonim bak kata orang. Hihi kalau takde masalah dalam hidup, tak mencabar la hidup ni. Kannnnnn?

ALLAH menguji hamba-NYA mengikut kemampuan hamba-NYA. So, dun worry! Dengan izin ALLAH dan keteguhan iman kite. Datang la macam mane masalah pun, sure lah kite boleh hadapinya dengan tenang. In sha ALLAH. Trust yourselves! J

Kadang-kadang kite sebagai manusia tak penah rasa puas dengan kehidupan kite. Kite suka merungut, kite suka mempersoalkan balik ape yang jadi, kite suka salahkan diri kite atau orang lain atau keadaan.

وَقَلِيلٌ مِنْ عِبَادِيَ الشَّكُورُ

“... Dan amat sedikit dari hamba-hamba-Ku yang bersyukur.” (Surah Saba’, 34: 13)

وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ

“... akan tetapi kebanyakan manusia tidak bersyukur.” (Surah al-Baqarah, 2: 243)

Ni la hakikatnye pada zaman kite sekarang. Aku tak nafikan kadang2 kite sendiri tak sedar.
So, jum la jadi manusia yang bersyukur! J tak susah kan? Selalu ingat ALLAH bile diberi nikmat. Ucapkan Alhamdulillah..


#pesanan untuk semua termasuk diri sendiri! Peace yo! :D

No comments: