Sunday 12 May 2013

kenangan KMK


Assalammualaikum~

Hollaaaa.. :) wah, harini mood untuk mengarut dkt blog aku ni dah mula membuak-buak.. 
over doe -.- topic post kali ni? Erm, nak cakap pasal ape ni?? Any idea?? Lai lai lai… 
oke memandangkan aku baru je abeh belaja di kolej terchenta. Kolej matrikulasi kedah. 
So, rasa mcm nak citer pasal ni la. Aku, kawan2, si dia dan kmk. :P
Erm, mula2 aku jejak kaki kt kmk ni pada 27/5/2012. Masa tu hari pendaftaran. 
Actually aku takde la cuak sangat nak masuk sini sebab ramai kawan2 sekolah aku yang masuk sini jugak. Aku jugak dah plan dengan kawan aku  masa pendaftaran. So, rilek je la kan? 
Dah ade ramai kawan kot. Hihi kawan2 sekolah baling, sekolah teloi, saina dan plkn. 
Waaahhhhh, dah mcm reunion pulak. erm, aku janji dengan kinah masa awal2 tu. 
Then sampai je kmk. Aku call kinah. Tnye dia kat mane. 
Pas tu, kami pun berjumpa dan terus menuju ke kaunter pendaftaran. 
Actually takde la menuju sangat sebab kami kena beratur panjang giler. -.- oke fine. 
Aku benci keadaan ni!

Lepas kami dah mendaftarkan diri masing2. Kami pegi la tgk bilik yang telah ditetapkan. 
Tapi kan. Sedihhhh. :( aku tak dapat satu bilik dengan kinah. 
Tapi takpe. Bilik aku tingkat satu je. Hihi syiioookkkk.. 
dah la tingkat satu, dekat pulak dengan toilet, ampaian dan mesin basuh. Oh yeaaahhhh! :D 
oke macam besa la kan. Bile masuk tempat baru mesti la ade orentasi. 
Oh tidak! Aku dah tak larat dengan orentasi.  -.- orentasi kami selama seminggu. 
Orentasi macam besa la kalau tak kena tengking dengan kakak2 dan abang2 fasi tak sah. 
Huh! Annoying..

Next, lepas habis orentasi. Mula lah sesi pembelajaran. 
Yess! Mood belaja dah membuak-buak ni. Semangat dah melonjak-lonjak ni. 
Tapi, macam kite semua tahu. Kat matrik ni ade 3 modul untuk jurusan sains. 
Aku nak modul 1 tapi aku dapat modul 2. 
So, aku pun pegi la amek borang untuk tukar modul. 
Sempat la seminggu aku duk modul 2 dan berkenalan dengan kawan2 baru. 
Tapi awal2 tu malu2 lagi. Untuk minggu kedua, aku dah ditukarkan modul 1. 
Yess! Aku memang nak modul 1 pun. 
Oke, mula-mula memang awkward gile masuk kelas tu. 
Yela, most of them dah kenal antara satu sama lain selama seminggu. 
Tetiba aku dan beberapa students lain masuk kelas tu. 
Setelah diteliti, memang semua orang aku tak kenal. Wajah baru semuanya. Fine! 
Misi mencari kawan yang boleh ngam dengan kerenah dan cara aku bermula.

Mula-mula memang susah nak biasakan diri. Normal la kan. 
Tempat baru. Muka baru. Benda baru. Pendek kata semua baru lah. 
Erm, dalam kelas ni jugak la aku kenal dia. Hihi *wink wink 
kitorang kelas yang sama tapi dia tak penah perasan aku pun mula-mula tu. 
Yelah, sape yang nak perasan aku. Aku ni dah la kecik. 
Tak banyak cakap pulak tu. Haha tipu! Tipu! Tipu! Aku ni pemalu. Oke tipu lagi! Haha
Aku memang enjoy giler dapat kenal dengan diaorang semua. 
Dipendekkan cerita. Aku masuk sem 2. 
Masa sem 2, kitorang kena tukar kelas. 
Dannnn yang paling bestnye, kitorang ditempatkan di kelas yang berasingan jantina. 
Oh yeeeaaahhh!! :D tak penah rasa macam ni. 
So aku tersangat lah excited. Best jugak kelas semua pompuan ni. 
Kurang rasa malu dan lebih selesa. Classmates sem2 pun seronok sangat. 
Untung dapat kenal dengan diorang. :)

Dipendekkan cerita, sekarang aku dah abeh belaja pun kat sana. 
Rasa sekejap sangat dapat kenal kawan2 matrik. 
Ape2 pun aku memang suka sangat dapat diberi peluang untuk belajar di kmk. 
Oh sebak nyeee! Rindu kmk. Saya sayang kmk!! Waahhhh,, tetiba semangat! :D
Oke, ni je la yang sempat aku mengarut untuk post kali ni. 
Next post, citer lain pulak noh. Have a nice day uolls!! :D

No comments: